Atverti
Krepšelyje prekių: 0
Krepšelis

Polina Sarapinienė, Dainius Sarapinas. Ir maitina, ir gydo

Šiuo metu neturime.

Jei norime būti sveiki ir darbingi ilgus metus, vaisiai bei daržovės turi sudaryti pagrindinį mūsų mitybos racioną, o mėsa – tik priedas prie jų.

Norite kuo daugiau sužinoti apie vaisius ir daržoves?
Knyga „Ir maitina, ir gydo“ tai puikus žinynas, kuriame aprašyti 44 vaisiai ir daržovės:
- kilmės  ir paplitimo istorija,
- maistinės ir gydomosios savybės, 
- išvardintos ligos, kurias gydo aprašyta daržovė ir nesudėtingi receptai.

Knygos „Ir maitina, ir gydo“ pabaigoje rasite:
- kada vaisiai ir daržovės nerekomenduotini,
- kaip susiję spalva ir daržovės,
- kai kurių vaisių uogų ir daržovių sulčių vitaminingumas,
- įdomūs faktai apie vaisius ir daržoves.

Žmonija visais laikais mėgo daržoves ir vaisius: jie ska­nūs, lengvai virškinami, aprūpina organizmą greita energija, gausūs vitaminų ir mineralų. Vaisiai turtingi ir oksidantų, kurie padeda išvengti laisvųjų radikalų sukeliamų ląstelių pažeidi­mų. Daugybė tyrimų rodo, kad žmonės, kurie valgo daug vai­sių, rečiau serga vėžiu, miokardo infarktu ir insultu. Citrusiniai vaisiai – vienas turtingiausių vitamino C šaltinių, o vaisių, tu­rinčių oranžinį ar geltoną minkštimą, spalvą lemia oranžinis pigmentas beta karotinas, kuris organizme virsta vitaminu A.
Vaisiai turi daug kalio, kuris gyvybiškai svarbus, nes palaiko tinkamą organizmo skysčių pusiausvyrą. Be to, kalis mažina aukšto kraujospūdžio riziką.
Dauguma vaisių yra nekaloringi, gausūs ląstelienos, todėl labai tinka besirūpinantiems savo svoriu žmonėms. Kriaušės, obuoliai ir daugelis kitų vaisių turi daug pektino – tirpios ląstelienos, kuri padeda reguliuoti cholesterolio kiekį kraujyje.
Daržovės, kaip ir vaisiai, yra vitaminų, ypač vitamino C ir karotino, šaltinis. Kai kuriose daržovėse (morkose, ropėse, kopūstuose, burokėliuose) yra pektininių medžiagų, kurios sugeria žarnyno bakterijų pagamintus nuodus ir apsaugo organizmą nuo apsinuodijimo. Jos naikina puvimo mikrobus žarnyne ir gydo žaizdas. Su žaliomis daržovėmis gaunami fer­mentai padeda geriau suvirškinti maistą.
Labai didelę reikšmę, ypač pagyvenusiems žmonėms, turi daržovėse esanti celiuliozė. Jos organizmas nepasisavi­na, tačiau ši medžiaga labai svarbi, nes pagerina žarnyno dar­bą, neleidžia išsivystyti vidurių užkietėjimui. Celiuliozė taip pat labai svarbi aterosklerozės – vienos dažniausiai pasitaikančių ligų senyvo amžiaus žmonėms – profilaktikai bei gydymui, nes ji padeda išskirti iš organizmo cholesterolį.

Leidėjas: Lucilijus
Išleidimo metai: 2012
 
172 p.

Naujienų prenumerata
Užsiprenumeruodami, sutinkate gauti naujienlaiškius iš mūsų
Mus rasite
Kontaktai
8 650 30974
vytautas.salavejus@gmail.com
Visos teisės saugomos. © 2018